Porady

Zmarła bliska mi osoba, co robić?

Gdy osoba zmarła w domu, należy niezwłocznie wezwać lekarza rodzinnego, bądź pogotowie i powiadomić o zgonie. Po przyjeździe na miejsce, jeśli jest to pogotowie, lekarz stwierdzi zgon, po czym wypisze kartę informacyjną, z którą trzeba udać się do lekarza poradni rodzinnej. Jedynie posiadanie takiej karty upoważnia nas jako Zakład Pogrzebowy, do odebrania zwłok z domu, po czym następują dalsze czynności związane z pochówkiem, o których dowiecie się Państwo po naszym przyjeździe.

Gdy otrzymacie już Państwo kartę zgonu wydaną przez lekarza rodzinnego, wówczas należy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego, gdzie urzędnik wyda Akt Zgonu oraz 3 odpisy.

Gdy osoba zmarła w szpitalu, należy odebrać kartę zgonu wypisaną w szpitalu i udać się do Urzędu Stanu Cywilnego w mieście, gdzie dany szpital się znajduje, po czym urzędnik wyda Akt Zgonu oraz 3 odpisy.

Co robić, kiedy osoba zmarła poza domem lub zginie w wypadku? Do wypadków lub zgonów w miejscach poza szpitalem i domem rzeczą naturalną jest, że przyjeżdża pogotowie oraz zakład pogrzebowy. Firma pogrzebowa, która przyjeżdża na miejsce wypadku, gdy stwierdzono zgon ma podpisaną umowę na przewóz zwłok z prokuraturą. Nie oznacza to, że ona musi wykonywać pochówek.

W przypadku zgonu poza domem oraz wypadków konieczne jest wykonanie sekcji zwłok, która zlecana jest przez prokuraturę. W takiej chwili należy czekać. Jest to bardzo nieprzyjemny i trudny moment, bo zwykle rodziny do końca nie wiedzą co się dzieje oraz kiedy zobaczą ciało bliskiego. Jeśli mają Państwo pytania w tak trudnych chwilach, proszę do nas dzwonić, postaramy się telefonicznie Państwa uspokoić i odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Was pytania.

Dopiero, kiedy dostaną Państwo telefon, że ciało zmarłego jest do odebrania, możemy podjąć działanie. Transportujemy zmarłego do chłodni oraz przygotowujemy do pochówku, a z Państwem załatwiamy wszelkie formalności i na bieżąco informujemy o podejmowanych działaniach.

Jakie dokumenty należy przynieść ze sobą do Zakładu Pogrzebowego Kalwaria?

Zlecając nam zorganizowanie pochówku, należy przygotować:

  • odpis skrócony aktu zgonu;
  • dowód osobisty osoby zlecającej pochówek (tej, na którą będą załatwiane formalności)
  • legitymację emeryta/rencisty osoby zmarłej, bądź zaświadczenie o zatrudnieniu z zakładu pracy osoby zmarłej

lub
w przypadku, gdy osoba zmarła nie była ubezpieczona świadczeniami ZUS/KRUS, ani nie pracowała, należy dostarczyć własny numer świadczenia, bądź zaświadczenie o ubezpieczeniu z zakładu pracy osoby zlecającej pochówek.

Oczywiście o wszystkich dokumentach możemy Państwa powiadomić telefonicznie, a jako, że priorytetem jest dla nas Państwa zadowolenie,
dojedziemy do Państwa bez konieczności wychodzenia z domu!

Nie posiadam odpowiedniej kwoty na sfinansowanie pogrzebu, co robić?

Dbając o komfort finansowy naszych Klientów proponujemy Im rozliczenie rachunku za usługi pogrzebowe z zasiłku ZUS/KRUS. Jest to transakcja bezgotówkowa.

Po oddaniu wypełnionego wniosku ZUS/KRUS do odpowiedniego oddziału, oczekujemy na pieniądze z zasiłku, które wpływają na nasze konto, po czym dokonujemy rozliczenia za usługi pogrzebowe i rachunek wraz z resztą oddajemy osobie zlecającej pochówek. Oznacza to, że zlecając nam pochówek nie musisz posiadać pieniędzy!